Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden 

1. Over
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Skinclinic/browbar: Zuiver Skin & Brows is een eenmanszaak, gevestigd te Limmerhoek 34, 1811 BA Alkmaar. Marcella Brouwer is de eigenaresse van Zuiver Skin & Brows. 
  • Cliënt: De persoon die gebruikmaakt van de diensten van de Skinclinic/browbar. De cliënt in de algemene voorwaarden wordt ook wel beschreven als je of jouw.
  • Diensten: Alle behandelingen, consulten, producten en andere diensten die door de Skinclinic/browbar worden aangeboden.

2. Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen de Skinclinic/browbar en de cliënt. 

3. Behandelingsovereenkomst
De overeenkomst tussen de cliënt en de Skinclinic/Browbar komt tot stand zodra de cliënt een afspraak maakt voor een behandeling. De cliënt bevestigt door middel van het boeken van een afspraak dat hij/zij akkoord gaat met deze algemene voorwaarden.

4. Afspraken en Annulering

  • Afspraakwijzigingen (verplaatsen) of annuleringen dienen minimaal 48 uur van tevoren te worden doorgegeven. Bij een latere annulering wordt 50% van de kosten van de behandeling in rekening gebracht.  
  • Indien de cliënt binnen 24 uur voorafgaand aan de afspraak annuleert of niet verschijnt op de afspraak, wordt de volledige behandeling in rekening gebracht.
  • Het is je eigen verantwoordelijkheid om op tijd te komen. Kom je om welke reden dan ook te laat, kunnen wij je niet meer garanderen dat de afspraak en/of behandeling daadwerkelijk kan plaatsvinden of zijn wij verplicht de afspraak in te korten. Ook hiervoor brengen wij de volledige geboekte behandeling in rekening.
  • Wanneer er sprake is van overmacht aan onze kant (door ziekte of welke reden dan ook), hebben wij de mogelijkheid de uitvoering van de overeenkomst op korte termijn te annuleren of verplaatsen. Wij zullen jou hier zo tijdig mogelijk en schriftelijk, over informeren. Bij overmacht zijn wij jou echter geen (aanvullende) (schade)vergoeding verschuldigd.
  • Bovenstaande geld ook als vanuit onze kant om welke reden dan ook, wij ons niet prettig voelen bij de overeenkomst, wij deze zonder verschuldigde vergoeding aan cliënt mogen annuleren.

5. Gezondheid en Medische Informatie

  • De cliënt is verplicht om relevante medische informatie, ziekte en huid gerelateerde problemen/allergieën  voorafgaand aan de behandeling te delen met de Skinclinic/Browbar.
  • De Skinclinic/Browbar heeft het recht om een behandeling te weigeren indien er gezondheidsrisico’s of besmettelijke aandoeningen worden vastgesteld.

6. Betaling

  • Betaling voor de behandelingen dient te geschieden voor of direct na de behandeling, tenzij anders overeengekomen.
  • Komen wij overeen dat jij achteraf mag betalen, dan hanteren wij een betalingstermijn van 5 dagen, te rekenen vanaf de factuurdatum, tenzij wij uitdrukkelijk anders overeenkomen met jou. Jij dient het volledige bedrag, inclusief btw, over te boeken op onze bankrekening en wel binnen de betalingstermijn.

    Als jij niet op tijd betaalt, dan zullen wij jou hierop wijzen. Dan krijg jij nog eens een termijn van 14 dagen om aan jouw betalingsverplichting te voldoen. Heeft cliënt de betaling na deze termijn nog steeds niet voldaan, dan worden er verdere maatregelen genomen en zijn de kosten die extra worden gemaakt (inschakelen incassobureau) voor de cliënt.

  • De prijzen voor de behandelingen zijn terug te vinden op de website van de Skinclinic/Browbar of kunnen op verzoek worden verstrekt. 
  • Wij hebben het recht onze prijzen/tarieven van zowel de behandelingen als de producten tussentijds aan te passen.

7. Garanties

  • De Skinclinic/Browbar geeft geen garanties over het resultaat van behandelingen, aangezien de uitkomst afhankelijk is van individuele factoren zoals huidtype, lifestyle, opvolgen adviezen en medische geschiedenis.
  • Eventuele bijwerkingen of complicaties na behandelingen dienen onmiddellijk gemeld te worden aan de Skinclinic/browbar. Hiervoor is de skinclinic/browbar niet verantwoordelijk, maar wordt wel samen met jou gekeken naar een oplossing of doorverwijzing. 

8. Aansprakelijkheid

  • De Skinclinic is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat door onjuist verstrekte medische informatie of onjuiste toepassing van de behandelingen door de cliënt.
  • De Skinclinic is niet verantwoordelijk voor verlies of beschadiging van persoonlijke eigendommen van de cliënt tijdens het verblijf in de kliniek.
  • Brengt cliënt of meegebracht persoon schade aan het pand of spullen binnen het pand, is de cliënt hier zelf verantwoordelijk voor en dient de gemaakte schade volledig te betalen.  
  • Wij zijn niet aansprakelijk voor het niet naleven van de door ons aan jou gegeven instructies of voorschriften voor, tijdens of na de behandeling.
  • Wij zijn niet aansprakelijk voor (reis) kosten die cliënt maakt door het uitlopen van onze planning of bij het annuleren/verplaatsen van de afspraak.

9. Privacy

  • De Skinclinic respecteert de privacy van haar cliënten en verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
  • Gegevens van de cliënt worden uitsluitend gebruikt voor de uitvoering van de behandeling en administratieve doeleinden.
  • Foto’s die worden gedeeld op sociale media, wordt altijd mondeling besproken en pas geplaatst na mondeling akkoord van de cliënt. 
  • Cliënt kan de privacy verklaring vinden op de website van de skinclinic/Browbar

10. Intellectueel Eigendom
Alle materialen (zoals foto’s, teksten en marketingmateriaal) die door de Skinclinic/Browbar worden gebruikt, zijn intellectueel eigendom van de Skinclinic/Browbar en mogen zonder toestemming niet worden gebruikt of gekopieerd.

11. Klachten

Mocht jij een klacht hebben over de uitvoering van de overeenkomst, dan vinden wij dat natuurlijk jammer. Voor zulke gevallen hanteren wij een  klachtenprocedure. 

Het is jouw verantwoordelijkheid om een klacht binnen bekwame tijd (1 week), nadat cliënt een gebrek hebt geconstateerd, schriftelijk aan ons te melden. Cliënt dient de klacht volledig en duidelijk te omschrijven.

Binnen 14 dagen nadat wij jouw klacht hebben ontvangen, ontvangt cliënt van ons de terugkoppeling.

Cliënt moet ons in ieder geval vier weken de tijd geven om een klacht in onderling overleg met de cliënt op te lossen. Indien het na deze termijn van vier weken nog niet is opgelost, ontstaat een geschil.

12. Toepasselijk Recht en Geschillen
Op alle overeenkomsten tussen de cliënt en de Skinclinic/Browbar is Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden in eerste instantie voorgelegd aan de bevoegde rechter te Alkmaar of een rechter elders die bevoegd is kennis te nemen van een geschil.

12. Geheimhouding

Wanneer partijen tijdens de uitvoering van de overeenkomst kennisnemen van bepaalde informatie van de andere partij, waarvan ze (redelijkerwijs kunnen) weten dat het een vertrouwelijk karakter heeft, maken zij deze informatie op geen enkele manier bekend aan derden. Een uitzondering hierop geldt wanneer een wettelijk voorschrift of uitspraak van de rechter tot bekendmaking verplicht of wanneer jij ons jouw expliciete en voorafgaande toestemming hiervoor hebt gegeven. 

Na beëindiging van de overeenkomst voor zolang als de partij die de informatie heeft gegeven blijft de geheimhouding bestaan.

De verplichting tot geheimhouding geldt ook voor werknemers van de kliniek en eventueel ingeschakelde derden van elke partij.

Alle gegevens met betrekking tot jouw behandelingen worden door ons zorgvuldig opgeslagen in een persoonlijk dossier. Op verzoek van de cliënt kan het dossier vernietigd worden. Wij zullen echter jouw dossier niet vernietigen, zodra de wet zich tegen vernietiging verzet of wanneer de bewaring van het dossier van aanmerkelijk belang is voor een ander dan de patiënt. Wordt er niet om vernietiging gevraagd, dan worden genoemde medische gegevens steeds voor de minimale duur van 20 jaar bewaard of zoveel langer als redelijkerwijs uit de zorg van een ons als goed hulpverlener voortvloeit. We rekenen steeds vanaf het moment dat de gegevens aangemaakt zijn.

12. Privacy beleid

Wij vinden jouw privacy gegevens belangrijk. Wij gaan hier dan ook zorgvuldig mee om. In de privacy verklaring kun je lezen hoe wij dit doen en waar jouw gegevens voor worden gebruikt.